16th September 2015, 19:18
|
Registered User
|
|
|
|
Eén op acht weigert sociale woning
De mening van N*ck kan ik zeker begrijpen. Sociale woningen worden toegekend aan mensen die een niet-sociale woning niet kunnen financieren. Dit is ook de reden waarom de huurprijs berekend wordt op de manier zoals het nu gedaan wordt. Als deze berekening wordt veranderd, zijn het geen sociale woningen meer.
Dat mensen soms een sociale woning weigeren kan ik eigenlijk wel begrijpen, maar een weigering om futiliteiten vind ik niet kunnen. Ik kan het wel begrijpen dat gezinnen met kinderen huizen aan een drukke verkeersweg, ver van scholen en ver van het werk weigeren. Dergelijke huizen zijn praktisch gezien gewoonweg te 'moeilijk'. Mensen die een huis huren omdat ze de kleur niet mooi vinden zijn naar mijn mening te kieskeurig. Je moet lang wachten tot er een sociale woning beschikbaar is en ik vind het niet kunnen dat je dan om zo'n futiliteit het huis weigert. Voor deze personen vind ik het goed dat de regel bestaat dat je maar één keer een huis kan weigeren. Op zich denk ik dat de regels streng genoeg zijn en dat er weinig aan veranderd moet worden, want dit zorgt enkel voor meer frustratie bij de bevolking.
|