Enkele post bekijken
Oud 10th September 2015, 12:31
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Het bomenbestand

Net zoals T*ssa vind ik het verontrustend dat er zoveel bomen verdwijnen aan dit tempo. Iedereen weet ondertussen al wel dat er steeds meer natuur verdwijnt en dat de mens hier de grootste veroorzaker van is. De titel van dit artikel vind ik daarom ook slecht gekozen. Er zijn veel mensen die enkel de titels lezen van artikels en daarbij meteen denken te weten wat de inhoud van het artikel is. Er zijn er zelfs die enkel het begin van de titel lezen, waardoor ze denken dat er nog genoeg bomen over zijn en dat we ons geen zorgen hoeven te maken. In tegendeel zelfs, we moeten ons wel degelijk zorgen maken. De aanwezigheid van bomen heeft een enorm effect om de samenstelling van de lucht, bodemvastheid, bescherming tegen weersituaties ... . Zonder bomen en zonder groene natuur in het algemeen is de mensheid gedoemd te vergaan, samen met alle andere levende wezens en we hebben het enkel en alleen aan onszelf te danken. Het wordt vaak gezegd dat mensen moeten stoppen met zich het middelpunt van de belangstelling te vinden, maar iedereen heeft het idee dat ze zelf goed bezig zijn en dat anderen moeten veranderen. Met dergelijke gedachtegangen zal er niets veranderen.
T*ssa haalde in haar reactie aan dat er steeds meer digitaal gewerkt wordt en er steeds minder hout nodig is in de wereld, maar volgens mij heeft dit alsnog een kleine invloed op de progressie van het bomenbestand. Een groot deel van het bomenbestand verdwijnt omdat de mens het wil en niet omdat de mens het nodig heeft. Het is een triestig feit, maar dat is nu eenmaal de aard van de mens.
Met citaat antwoorden