Enkele post bekijken
Oud 9th September 2015, 12:39
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Schrift of scherm voor leerlingen?

De mening van M*rel sluit perfect aan bij mijn mening. Persoonlijk ben ik het altijd gewoon geweest om zowel op school als thuis te leren, te lezen en te schrijven op paper. Zelfs als ik nu wil studeren, print ik eerst de leerstof af omdat ik het enkel op deze manier kan. Alles hangt volgens mij af van de gewoonten van de leerlingen. Sommigen zullen zich beter kunnen concentreren op een computerscherm en anderen op papier. De leerlingen zouden misschien zelf de keuze moeten hebben of ze les volgen op papier of op een scherm. Het is daarbij wel belangrijk dat bepaalde sites geblokkeerd worden om misbruik te voorkomen. Toch denk ik dat de meeste leerlingen beter af zijn met het leren op papier. Hierdoor verbetert het handschrift en moeten ze blijven nadenken over de spelling van bepaalde woorden, die digitaal vaak automatisch verbeterd zullen worden door de computer zelf.
Toen ik het artikel las, was het voor mij duidelijk dat niemand hier zekerheid rond kan scheppen. Niemand weet wat het beste is, daarom is het belangrijk om hierin te experimenteren en achteraf na te gaan welke methoden de beste resultaten leveren.
Met citaat antwoorden