Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd August 2015, 16:56
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Rechtstaan in de klas

Net zoals Laurence vind ik het idee op zich dik in orde, alleen moet er ook rekening gehouden worden met de wil van de leerlingen zelf. Fysiek gezien is het goed dat leerlingen de schooldag kunnen afwisselen met zitten en rechtstaan in de klas, want de speeltijd zorgt voor onvoldoende lichaamsbeweging. Zoals in het artikel al beschreven staat, hebben vooral jonge leerlingen nood aan een manier om hun energie kwijt te raken. Rechtstaan kan hiertoe bijdragen. Scholen moeten goed nadenken over de manier waarop ze het 'verkocht' krijgen aan de leerlingen. Bij jonge leerlingen gaat dit zeker niet moeilijk zijn, omdat ze van nature liever bewegen dan stil te blijven zitten. Bij oudere leerlingen, en dan denk ik in het bijzonder aan leerlingen uit het secundair onderwijs, zal dit moeilijker zijn. Zal het worden verplicht of krijgen de leerlingen zelf de keuze? De tweede optie lijkt mij beter, anders gaan de leerlingen hier sowieso moeilijk over doen. Het lijkt mij wel een goed idee om het rechtstaand les volgen te promoten en te benadrukken wat de positieve effecten ervan zijn.
Met citaat antwoorden