13th August 2015, 08:25
|
Registered User
|
|
|
|
Sporten = uurtje later gaan werken
Persoonlijk begrijp ik de onzekerheid waar Laurence mee worstelt naar aanleiding van dit artikel. Ik heb er ook zo mijn twijfels over. Langs de ene kant vind ik het een toffe en galante manier om als werkgever de werknemers een uur later te laten beginnen als ze dat uur gebruiken om te sporten. Dit zal er zeker voor zorgen dat de werknemers meer in form geraken en minder snel obesitas zullen ontwikkelen. Mijn vraag is vooral wie dit allemaal gaat betalen en of er een compensatie voorzien is (zoals bijvoorbeeld een uur langer werken of in het weekend komen werken). Het is realistisch dat werknemers die eerst een uurtje sporten, meer en betere resultaten leveren dan werknemers die recht uit het bed naar het werk gaan. Op deze manier haalt de werkgever dit uurtje vrij er financieel wel uit. De vraag is ook hoe de werkgever dit laat controleren. Het is onmogelijk om elke werkgever een persoonlijke camera mee te geven als bewijs van de dagelijkse sportactiviteiten en het is eveneens niet mogelijk om iedereen persoonlijk te gaan controleren of iemand het laten te controleren. Kortom, ik vind het een goed initiatief, maar er moet nog dieper over nagedacht worden.
|