Enkele post bekijken
Oud 10th August 2015, 22:32
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Te veel onderzoeken in de wetenschap

Mijn mening komt sterk overeen met de mening van M*rel. Mijn oorspronkelijke idee was eveneens dat het goed was om vele onderzoeken te doen. Onderzoeken spreken elkaar vaak tegen, daarom dacht ik dat het belangrijk was om meerdere onderzoeken uit te voeren tot de resultaten van de onderzoeken parallel liepen. Ik had het mij dus helemaal verkeerd ingebeeld. Na het lezen van dit artikel begrijp ik waarom het beter is om enkele 'goede' onderzoeken te doen dan veel 'bij benadering goede' onderzoeken. Ik kan mezelf er ook in vinden omdat ik zelf vaak problemen heb met de juiste informatie op te zoeken via het internet. Je krijgt een waaier aan informatie op het internet en niet alles is relevant. Verschillende bronnen spreken elkaar ook tegen. Het is op deze manier moeilijk om door de bomen het bos nog te kunnen zien. Ik ben blij dat dit onderzoek gebeurd is en ik hoop ook dat dit het enige onderzoek zal zijn rond dit onderwerp zodat er meer tijd is om te investeren in de kwaliteit van andere (nieuwe) onderzoeken.
Met citaat antwoorden