4th July 2015, 17:12
|
Registered User
|
|
|
|
Door een beetje hitte zijn we net Zuid-Europeanen
Je hoort het vaak dat mensen klagen over Zuid-Europeanen. Mensen bestempelen hen vaak als mensen die liever lui zijn dan moe, ze kunnen wel werken maar ze willen het niet. Mensen denken vaak dat Zuid-Europeanen gewoon zijn aan warme temperaturen, omdat ze er van jongs af aan mee in aanraking komen. Persoonlijk denk ik ook dat deze mensen beter tegen de warmte kunnen dan mensen die dergelijke temperaturen niet gewoon zijn. Hierbij denk ik aan de mensen uit Afrika. Daar is het nagenoeg elke dag heet en daar moet ook iedereen elke dag werken om hun gezin van eten te voorzien.
Wat ik mij wel kan voorstellen is dat Zuid-Europeanen van jongs af al leren dat het ongezond is om te lang te werken in de brandende zon en voldoende pauzes moeten nemen om niet te verbranden een geen hitteslag of zonneslag op te lopen. Ik denk eerder dat dit een verklaring kan zijn voor de siësta's in Zuid-Europa.
Door de warme temperaturen van de afgelopen dagen kan iedereen zich wel voorstellen dat het geen pretje is om in dergelijke temperaturen te moeten werken. Ik hoop dat iedereen hierdoor de mensen uit Zuid-Europa toch wat beter kunnen begrijpen.
|