Enkele post bekijken
  #2  
Oud 4th July 2015, 15:25
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
UGent schaft giscorrectie af

Hoewel Laurence het uitgesproken positief bekijkt, heb ik er toch een dubbel gevoel bij. Langs de ene kant ben ik ervan overtuigd dat het een positief psychologisch effect kan hebben op studenten die bij de giscorrectie niet durven te antwoorden. Langs de andere kant denk ik dat het op hetzelfde neerkomt. Het artikel zegt het zelf. Als er een fout antwoord gegeven wordt, moet de student 25/40 halen om nog te kunnen slagen. Volgens mij zal dit studenten eveneens aanzetten tot gokken of afwachten. Studenten kunnen eerst de antwoorden aanduiden waar ze zeker van zijn en deze antwoorden daarna tellen. Zijn dit er meer dan 25? Dan zullen de studenten er toch voor kiezen om op een andere vraag te gokken omdat ze toch sowieso al aan de 25/40 komen. Elke student is anders en daarom twijfel ik er ook niet aan dat deze manier van puntentelling voor sommige studenten beter is dan de giscorrectie. Langs de andere kant denk ik wel dat er andere studenten zijn die het liever bij de giscorrectie gehouden hadden.
Met citaat antwoorden