30th June 2015, 16:46
|
Registered User
|
|
|
|
Europa valt de Griekse democratie aan
Als ik heel eerlijk ben, moet ik vertellen dat ik het allemaal niet meer weet. Beide situaties hebben voordelen en nadelen, zowel voor Europa als voor Griekenland zelf. Als Griekenland toegeeft aan de eisen van Europa, zal het bij Europa kunnen blijven en is nieuwe financiële steun verzekerd. Dit is het voordeel, maar er is ook een groot nadeel. Als Griekenland bij Europa blijft, zal het zich moeten houden aan de besparingen. Dit komt niet ten goede aan de bevolking, want er zijn op dit moment al enorm veel financiële problemen. De situatie in Griekenland is op dit moment schrijnend. De bevolking is bang voor de toekomst, de mensen zijn onzeker. Wat zal er gebeuren met Griekenland? Sommige mensen denken dat het beter is om in de eurozone te blijven, anderen denken net het omgekeerde. Het is enorm moeilijk om iedereen tevreden te stellen.
Europa zelf zal ook bij elke keuze voordelen en nadelen ondervinden. Als Griekenland ervoor kiest om nog meer te besparen, krijgt Europa opnieuw hoop om ooit zijn geld terug te zien (het gaat om een enorm grote som geld!). Langs de andere kant zal Europa dan nog steeds met spanning en stress moeten afwachten of de besparingen effect zullen hebben. Als Griekenland ervoor kiest om uit te eurozone te stappen, dan zal Europa zijn geld nooit meer terugzien, maar zullen ze ook geen financiële steun meer moeten verlenen. Europa heeft uiteraard geen garantie dat het geld überhaupt ooit terugbetaalt zal worden.
Ik vind het persoonlijk heel erg dat de gewone mens hier weer de dupe van is. Ik denk dat niemand nu graag in de schoenen van de Grieken zou willen staan. Opnieuw wordt hiermee bewezen dat geld belangrijker wordt geacht dan de kwaliteit van het leven en het geluk van de bevolking. Dit vind ik heel jammer.
|