Enkele post bekijken
Oud 26th May 2015, 22:47
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Dit is een gespreksonderwerp waar veel onenigheden rond bestaan. Sommige mensen vinden dat dit absoluut niet kan, terwijl andere mensen denken dat dit wel moet kunnen. Ik kan mij persoonlijk, in tegenstelling tot Lore, in beide partijen wel vinden. Langs de ene kant vind ik, net zoals Lore, 14 jaar aan de jonge kant om te experimenteren met seksuele handelingen. Aan de andere kant denk ik dat dit enorm veel afhangt van persoon tot persoon. Sommige 14-jarigen zijn nog kinderen, terwijl anderen al vrij volwassen zijn. Ook de omgeving speelt een grote rol. Jongeren waarvan de ouders zelf open zijn, modern zijn en een breed perspectief hebben zullen eerder geneigd zijn om vroeger seksueel te experimenteren dan jongeren waarvan de ouders eerder aan de conservatieve kant zijn.
Ik stel mij hierbij, net zoals Lore, de vraag vanaf welk punt je over 'seks' mag spreken. Sommigen vinden een kus er al toe behoren en anderen bestempelen het gebeuren enkel onder deze term als 'de daad' effectief gebeurt is. Misschien zouden er hier ook richtlijnen voor moeten komen.
Met citaat antwoorden