Enkele post bekijken
Oud 26th May 2015, 22:34
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Stoppen met roken is ALTIJD goed!

Net zoals Lore ben ik ervan overtuigd dat het artikel gelijk heeft. Stoppen met roken heeft positieve gevolgen, op welke leeftijd je ook denkt aan stoppen. Hoe je dit aan oudere mensen moet uitleggen weet ik niet, want de meeste ouderen denken het altijd beter te weten (hoewel dit niet altijd het geval is). Net zoals Lore denk ik dat de beste manier om mensen van het roken af te helpen het verhogen van de prijs is. Als een pakje sigaretten ineens 10 euro zou kosten, dan zullen rokers meer hun best doen om ermee te stoppen en kunnen de belastingen meer geld innen voor het begrotingstekort. Net zoals Lore vind ik dat ongezonde voedingsmiddelen eveneens duurder moeten worden. Maak gezonde voedingsmiddelen goedkoper en ongezonde voedingsmiddelen duurder, hierdoor zullen veel mensen ervoor kiezen om toch gezond te gaan eten en zullen ze minder frequent ziek zijn. Hierdoor blijven ze minder thuis van het werk en moeten de ziekteverzekeringen minder uitkeringen uitbetalen. Voor iedereen een win-win situatie dus!
Met citaat antwoorden