Enkele post bekijken
  #3  
Oud 26th May 2015, 21:09
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Frankrijk dwingt supermarkten voedseloverschotten te doneren

Net zoals in de vorige reacties beschreven staat, vind ik het goed dat Frankrijk supermarkten dwingt om voedseloverschotten te doneren aan liefdadigheidsorganisaties. Er zijn enorm veel mensen, ook in België, die elke dag moeten vechten om rond te komen. Mensen die elke eurocent bij wijze van spreken vier keer moeten gebruiken. Deze mensen hebben vaak het geld niet om drie keer per dag te eten en hun kinderen te voeden. Voedseloverschotten die niet meer geschikt zijn voor menselijke consumptie, maar die nog wel goed genoeg zijn voor de consumptie bij dieren, kunnen meegegeven worden voor de huisdieren. Dit vind ik ook een goed idee. De katten, honden, kippen, eenden, konijnen ... kunnen er maar goed mee zijn! Toch vind ik dat we hier toch mee moeten oppassen, aangezien er sowieso mensen zullen zijn die deze voedingsmiddelen toch zullen consumeren omdat ze er het gevaar niet van inzien. Hoe zal dit allemaal gecontroleerd worden?
Ik hoop dat dit initiatief over heel Europa ingevoerd zal worden om op deze manier alle Europeanen die het financieel moeilijker hebben te helpen.
Met citaat antwoorden