Enkele post bekijken
Oud 20th May 2015, 12:05
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met de voorgaande meningen. Ik weet nog goed toen ik in het middelbaar zat dat ik exact hetzelfde verhaal kon vertellen als Elize. De verwarming volledig open, dan werd het muf in de klas en kreeg je bijna geen zuurstof meer om nog aandachtig te zijn. En als oplossing zetten ze een raam open. Er is ook een verschil in het aantal verdiepingen. Iedereen weet dat de warmte stijgt. Dus wanneer je op het tweede verdiep zat, dan nog eens in een computerlokaal (waar alle computers ook nog eens stonden te blazen) en de verwarming volledig open, kon je al wel raden in welke sauna we daar vele uren hebben gezeten. Isolatie zodat de warmte minder kan stijgen, dubbele beglazing enzovoort zouden dus al een hele oplossing zijn. Ik vind wel dat je merkt dat er veel werken aan de gang zijn om dit probleem op te lossen. Niet alleen om gebouwen een frissere look te geven maar ook om het isolatieprobleem aan te pakken. Zo zijn er bijvoorbeeld werken bezig aan mijn eigen hogeschool (waar ook nog allemaal enkele beglazing in de muren stak) en ook in mijn oude secundaire school zijn ze de ramen aan het vervangen om meer rekening te houden met het milieu en om de energiefactuur te drukken. Uiteraard zijn we er nog lang niet, maar het is toch al een begin en een vertoon van goeie wil.
Met citaat antwoorden