Enkele post bekijken
Oud 20th May 2015, 11:47
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met de mening van Veronique. Afschaffen van contant geld is 1, maar heb je al eens nagedacht wat we gaan doen als het technische systeem van Banksys 'plat' ligt. Dan kunnen er gewoonweg geen betalingen uitgevoerd worden. Dan kan je wel zeggen: 'Dat komt toch bijna niet voor!', maar het moet niet veel voor komen om in de grote myserie te zitten. Stel je eens voor dat er gedurende een uur in heel België geen verkoop- en aankoopverrichtingen gedaan kunnen worden? Dat is een regelrechte ramp. Naar welke oplossing gaan we dan grijpen? Ruilhandel? Dan gaan we gewoon terug in de tijd in plaats van erop vooruit te gaan. Briefjes afschaffen van €500, €200 en €100 vind ik daarentegen wel een goed idee. Bij heel veel winkels kan je daar toch al niet meer mee terecht dus waarom bestaan ze eigenlijk nog. Hetzelfde met de rosse centjes die je nooit te pakken krijgt in je portefeuille. Je geeft ze bijna nooit uit tot je portefeuille bijna kapotspringt van het kleingeld. En dan krijg je tijdverlies aan de kassa zoals Ilona al eerder zei. Voor de rest denk ik niet dat cash betalingen meer tijd in beslag nemen dan betalingen met de kaart. Het systeem dat je tegenwoordig je kaart niet meer uit je portefeuille moet halen en gewoon tegen de betaalterminal moet houden vind ik ook echt onzin. We doen alles maar om tijd te besparen, maar denk ook eens aan de extra aandacht die zakkenrollers weer zien omdat je met zulke kaarten tot en met 25euro zomaar zonder code kan betalen.
Met citaat antwoorden