Enkele post bekijken
Oud 19th May 2015, 23:53
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User

Net zoals de anderen, schrik ik heel hard van de cijfers van hoeveel mensen er beboet zijn omdat ze geen gordel droegen. Onwaarschijnlijk zou je denken in deze tijd, maar het is nog echt van toepassing. Ik dacht meer dat het iets van vroeger was omdat je in de auto's van vroeger (old-timers) ondertussen geen gordel moest dragen. Maar tegenwoordig, als je een nieuwe auto aankoopt, kan je bijna niet anders dan hem aan te doen. Anders gaat er een rood lichtje branden op je dashboard en merk je een 'tuut' in je auto die je doet denken aan het feit dat je een gordel moet omdoen. Ik voel me zelf als bestuurder onveilig als ik mijn gordel niet om heb. Het wordt na een tijdje ook gewoon een gewoonte om hem aan te doen. Ik denk er niet bij na, het is het eerste dat ik doe als ik in de wagen stap. Er worden al zoveel acties georganiseerd rond verkeer en verkeersveiligheid. Toen ik klein was had je bijvoorbeeld de actie met 'het gordeldier'. Dit om meer kinderen op een speelse manier hun gordel uit zichzelf te laten aandoen.
Met citaat antwoorden