19th May 2015, 23:47
|
Registered User
|
|
|
|
Zoals Lore ook al heeft vermeld, zit ik ook met een gemengd gevoel en ik begrijp haar volledig. Ik vind het langs de ene kant zeer erg dat ze deze mensen zomaar terugsturen op zee. Ze hebben waarschijnlijk een heel lange weg afgelegd en hopen enkel op een beter leven in een ander land. Is het dan niet heel grof dat ze deze mensen gewoon terug op zee sturen en ze eigenlijk maar aan hun lot overlaten? Langs de andere kant denk ik na over deze vluchtelingen en waar we met al deze vluchtelingen moeten blijven. We moeten toegeven dat de vluchtelingen de laatste maanden maar blijven komen en niet enkel in Italië. Ook in andere landen van de wereld begint de vluchtelingenstroom enorm op gang te komen. Maar de vraag is nu waar al deze mensen moeten verblijven als ze aan land zijn gekomen? De landen waar ze aankomen hebben ook niet super veel plaats en hebben ook al genoeg problemen op zich. Maar wat moeten we nu doen met deze vluchtelingen? Moeten we ze terugsturen of moeten we ze verwelkomen?
|