Enkele post bekijken
Oud 19th May 2015, 22:37
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User

Net als b*itt ben ik het eens met Jacqueline. Ook ik vind het een goed idee om interest te vragen mocht een boete niet betaald word. Dit zie je inderdaad al bij de bank terugkomen maar tevens ook bij de bibliotheek. Als een boek te laat binnen is, krijg je een boete. Deze boete gaat verhogen des te langer je het uitstelt om deze te betalen. Ik denk dan ook dat de gemeente het recht heeft op het vragen van interest op niet betaalde boetes. Als je een overtreding hebt gemaakt, moet je hier ook de prijs voor betalen. Dit zou ik zelfs je plicht als burger van de maatschappij kunnen noemen. Wel denk ik dat er zeker een waarschuwing uitgestuurd moet worden vooraleer men de boete verhoogt. De betaler moet dus zeker en vast op de hoogte zijn van de mogelijkheden indien hij/zij niet op tijd betaald.

Door deze maatregel hoop ik dat enkele mensen toch twee keer nadenken vooraleer een betreding te begaan zoals te snel rijden. Als mensen de gevolgen zien vergroten kan dit vaak zorgen voor extra voorzichtigheid. Dit is in het verkeer zeker niet overbodig.

Met deze maatregel hopen we dus dat boetes sneller betaald worden en niet blijven liggen. Ik denk dat dit het administratief werk gaat verlagen. Er zijn namelijk een heleboel aanmaningen die hierdoor niet meer verstuurd zullen moeten worden. Tevens zal de staatskas minder verlies leiden omdat de mensen sneller betalen en deze dus sneller gevuld wordt.
Met citaat antwoorden