19th May 2015, 17:01
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
|
|
Ik sluit mij aan bij de voorgaande meningen. Er moet inderdaad een element zijn waardoor meisjes vroeger gaan puberen. Ik denk dat het van belang is dat we dit element vinden. Zodat we beter weten op welke signalen we moeten letten bij jonge meisjes. Hopelijk komen we op deze manier aan een oplossing voor dit probleem. Het zou beter zijn dat de meisjes later puberen. We kunnen de nadelen in het artikel lezen en deze kunnen zeer ernstig zijn. Als deze kinderen dan in de school komen, weten leerkrachten hier misschien niet op de gepaste manier op te reageren. Dit kunnen we ze ook niet kwalijk nemen. Per slot van rekening studeren wij niet voor psycholoog. We studeren om leerkracht te worden. Natuurlijk hebben we wel een zeer kleine basis, maar deze zal niet voldoende zijn om deze leerlingen op een gepaste manier te kunnen ondersteunen. Een eventuele cursus rond psychologie zou zeker niet misstaan volgens mij in onze opleiding. Het zou een meerwaarde zijn, die we op verschillende momenten kunnen uitspelen. Dit is maar één voorbeeld waar psychologische kennis van pas kan komen. Terwijl er veel gebeurtenissen in de praktijk een kennis psychologie zeer goed van pas zou komen. Ik weet ook dat het niet haalbaar is om ons allemaal om te scholen tot psycholoog. Toch denk ik dat een basis psychologie een goed initiatief is voor leerkrachten. Dit is een kennis die ze zeker kunnen gebruiken bij het uitoefenen van het beroep.
|