Enkele post bekijken
Oud 18th May 2015, 23:57
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User

Ik kan begrijpen dat K*thleen en Sofie het beiden eens zijn om eerder belonen toe te passen dan straffen. Toch kan ik de redenering van het artikel volgen. Wat zou jij zelf doen als er geld op het spel staat? Je wordt beloond omdat je links iets hoorde, dan ben ik ervan overtuigd dat er de volgende keer meer kans bestaat dat je terug links gaat grijpen. Als je nu een fout antwoordt gaf, ga je zeker niet nog eens aan die kant zeggen dat je daar iets gehoord hebt. We gaan die kant vermijden, omdat we daar geld zijn kwijtgeraakt. Straffen werkt dus beter, omdat we dan eigenlijk onze fouten niet meer willen maken. Als we een bij een juist antwoord een beloning krijgen, hebben we dus de neiging om telkens die kant op te gaan ook al is het niet altijd juist.
Als ik naar mezelf kijk, zie ik mezelf ook als iemand die haar fouten nooit meer opnieuw wil doen. Ik zou er ook zeker voor zorgen dat ik deze fouten niet meer maak. Dit is natuurlijk voor iedereen anders en voor andere mensen kan bijvoorbeeld beloning nog sterker motiverend zijn dan straffen.
Met citaat antwoorden