Enkele post bekijken
Oud 18th May 2015, 21:21
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User

daling niveau van leerlingen

Ik begrijp de voordelen dat dit met zich zou meedragen, maar toch ben ik hier tegen. Net als J*na en S*ebe zie ik in dat dit als een extra uitdaging voor de leerlingen kan dienen en enkele misschien zelfs kan helpen op de arbeidsmarkt. De reden waarom ik eigenlijk tegen dit concept ben is namelijk dat het niveau van het verstaan van de wiskunde en wetenschappen hier enorm kan door dalen. Door een taalmoeilijkheid kan het begrip van een onderwerp in de fysica of wiskunde wegvallen. Ook de interesse in de vakken kan zo een enorme duik nemen. En als je dan al weet dat de wiskunde en de wetenschappen niet echt de populairste vakken zijn, kan dit alleen maar rampzalig aflopen. We zijn de laatste jaren steeds meer moeite aan het doen om de interesse te verhogen omdat we mensen in deze sector nodig hebben. Waarom zou je dit dan in gevaar willen brengen? Ik was vroeger zelf een grote fan van wiskunde maar begreep maar weinig van de wetenschappen (dit is ondertussen gelukkig verandert). Als ik deze vakken echter in een andere taal moest volgen, denk ik niet dat deze interesse gebleven was. Ik zou of een school hebben opgezocht waar ik de lessen in het Nederlands zou kunnen volgen of zeker niet gekozen hebben om in deze vakken verder te studeren.
Met citaat antwoorden