18th May 2015, 21:14
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit mij aan bij de voorgaande meningen. Toen ik mijn ogen moest laten controleren bij de oogarts vertelde hij mij dat ze inderdaad meer en meer kinderen zien die een bril op zeer jongen leeftijd nodig hebben. Hij vertelde mij dat dit door het overmatig gebruik van computer en tv komt. En ik denk dat hij daar gelijk in heeft. Nu zien we zelfs al computers in de kleuterklas en een tablet vinden we er ook terug. Ik vraag mij af of dit nodig is. Kinderen kunnen ook spelen zonder technologie. Vroeger hebben we dat ook altijd gedaan, maar door de veranderingen van onze maatschappij kan dit precies niet meer. Ik weet ook dat onze technologie niet meer stil staat. Nu is de vraag of we daardoor onze kinderen met deze technologie moeten laten spelen. Buiten kunnen ze per slot van rekening ook nog altijd spelen, dat ging vroeger al en dat gaat nu nog steeds. Enkel moeten de ouders de verantwoordelijkheid nemen om dit voor hun kinderen mogelijk te maken. Denk maar aan een initiatief zoals de buitenspeeldag.
|