Enkele post bekijken
Oud 18th May 2015, 21:00
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User

Windmolens bijbouwen

Ik zie net als Elke in dat deze vibrerende windmolens een hele hoop voordelen met zich meedragen. Ik denk echter dat hun efficiëntie eerst bewezen moet worden vooraleer we een heleboel Vortex Bladeless'en gaan bouwen. En dan bedoel ik bouwen op nieuwe gebieden alvorens bestaande windmolens af te breken. Als we al bestaande windmolens gaan afbreken om deze nieuwe in de plaats te zetten zie ik het nut er niet van in. Eenmaal je alle windmolens vervangen hebt, kan je dit opnieuw gaan doen omdat er een nieuw en beter model is uitgevonden. Dit alles gaat geen extra energie opleveren. Ik kan dit vergelijken met de smartphones die steeds sneller en 'beter' uitkomen.

Ik denk dat deze Vortex Bladeless ook zijn nadelen heeft. Zoals het artikel al vermeld produceert deze al minder energie. Hier bovenop denk ik ook dat deze nieuwe windmolens niet in de zee (hier vind je een zeer groot aantal windmolens terug) geplaatst kunnen worden omdat de hele toren meebeweegt. Het water zou deze beweging tegengaan waardoor het volgens mij nog minder energie gaat leveren.

Het feit dat de windenergie goedkoper zou worden, vind ik zeer positief. Meer mensen zullen hierdoor overschakelen naar groene energie, niet echt om de morele redenen maar omwille van de economie, wat toch een duwtje in de rug is voor onze planeet.
Met citaat antwoorden