Enkele post bekijken
  #3  
Oud 18th May 2015, 19:19
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Steeds meer kinderen dragen een bril

Mijn mening loopt parallel met de voorgaande meningen. Ik kan mij wel voorstellen dat genetische factoren een belangrijke invloed hebben op het al dan niet ontwikkelen van bijziendheid of verziendheid. Toch denk ik dat de omgevingsfactoren even belangrijk zijn.
Ik ben in mijn familie het oudste 'kind', waardoor ik veel kleinere nichtjes en neven heb. Buiten spelen doen ze niet graag, want daar worden ze vuil van. Gaan wandelen of fietsen doen ze ook niet graag, want daar worden ze te moe van. Wat doen ze dan wel graag? Televisie kijken, spelletjes spelen op de computer, filmpjes kijken op hun laptop, Facebook checken op hun smartphone, bezig zijn met hun tablet ... . Ze zijn altijd bezig met technologie, ze kijken nagenoeg de hele dag op een scherm. Dit kan niet goed zijn voor de ogen!
Zoals Ilona al aanhaalde is het daarom belangrijk dat je als ouder ingrijpt als je ziet dat het te ver gaat. Kinderen moeten buiten spelen, hebben zonlicht nodig, moeten vuil worden, moeten sociale bezigheden hebben. Wat kinderen niet nodig hebben is een kindertijd waarbij ze continu achter een scherm moeten zitten. De kinderen zelf vinden het leuk, maar ze vinden het minder leuk als te ten gevolge van hun gewoonten achteraf een bril moeten dragen. Kinderen weten gewoon niet beter, daarom moet je er als ouder op toezien dat de kinderen hun ogen niet te vaak en te langdurig belasten.
Met citaat antwoorden