18th May 2015, 19:26
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
|
|
De Lijn vreest versplintering van het aanbod
Net zoals G*ddy lijkt het mij wel een goed idee om de visie per gemeente te betrekken bij de busverbindingen, maar ik zou de verantwoordelijkheid ervoor niet helemaal bij de gemeentes leggen. De Lijn heeft een globaler zicht op het geheel dan elke gemeente afzonderlijk. Elke gemeente zal zijn/haar eigen gemeente sowieso het belangrijkst vinden en andere gemeenten minder aandacht geven. De Lijn doet zijn best. Er zijn nog werkpunten aan de huidige busverbindingen en trajecten, maar er is niemand dat zoiets tot in de puntjes perfect kan regelen. Het is onmogelijk om iedereen blij te maken. Het belangrijkste is (en blijft) dat de belangrijkste steden met elkaar verbonden zijn, zodat er minder verkeer op de baan moet van en naar deze steden. Daarbij is het ook belangrijk dat niet elke bus dezelfde route neemt. Zo zijn er bijvoorbeeld randgemeenten waarbij de inwoners elk kwartier een bus kunnen nemen, maar ook gemeenten waarbij de inwoners nooit een bus kunnen nemen (aangezien er geen bus rijdt!).
|