18th May 2015, 15:38
|
Registered User
|
|
|
|
Kinderarbeid India
Het lijkt mij eerder utopisch om te verwachten dat er na verloop van tijd geen kinderarbeid meer zal voorkomen. In sommige landen zien ouders geen andere keuze, ze hebben geen andere optie. Als de kinderen niet mee gaan werken, hebben ze geen geld en geen voeding. Ook al krijgen de kinderen nagenoeg niets, alle beetjes helpen.
Net zoals Elke vind ik het niet leuk om te weten dat dergelijke praktijken gebeuren en vind ik het goed dat organisaties en sommige bedrijven zich bezighouden met de scholing van kinderen. Onderwijs is belangrijk. De mensen in gebieden met kinderarbeid beseffen dit niet altijd, maar het is wel zo. Het is belangrijk om deze mensen te steunen, om desnoods gratis onderwijs te voorzien waarbij de lessen gegeven worden door vrijwilligers. De mensen in deze streken denken nu eenmaal anders dan wij. Hun basisbehoeften moeten vervuld worden. Voor ons is het normaal om te kast open te trekken en er iets eetbaars uit te halen. In deze landen is dit niet het geval. Elke dag moeten deze mensen hard werken om te kunnen eten. Wij kunnen ons dit zelfs niet meer voorstellen hoe dat moet zijn!
Iedereen zegt dat er iets gedaan moet worden aan kinderarbeid, dat vind ik ook! De grote vraag is HOE we er iets aan kunnen doen. We kunnen de mensen raad geven en we kunnen hen zelfs onderwijs aanbieden. Toch roesten oude gewoontes niet. Wat zal men concreet doen om kinderarbeid te laten stoppen? Ik vrees dat dit nog lang op zich zal laten wachten, want dit is een moeilijke kwestie.
|