18th May 2015, 15:26
|
Registered User
|
|
|
|
'Brolwinkel' Action beleeft topjaar dankzij bodemprijzen en snel variërend aanbod
Ik verschiet ook niet van de boom van Action. Winkels als Action hebben het voordeel dat zij een zeer gevarieerd aanbod aanbieden. Je vind er naast hebbedingetjes ook voeding, kledij, gereedschap, papierwaren.... De moderne consument wil het liefst van al zo snel mogelijk al zijn benodigdheden gekocht hebben. Action is volgens mij één van dé winkels bij uitstek om met een sterk gevarieerd boodschappenlijstje aan te komen.
Een ander groot voordeel van Action is de ligging van de winkels. Ze proberen in elke provincie een aantal winkels (maar niet te veel) te vestigen. Vaak zijn deze gelegen bij andere grote winkelketens (zoals Zeeman, grote kledingwinkels, meubelzaken...). Hierdoor krijgen deze winkels ook consumenten over de vloer die oorspronkelijk niet de intentie hadden om in een Action binnen te wandelen.
De winkels van Action zijn sober ingericht om de vaste kosten zo laag mogelijk te houden. Deze strategie zorgt ervoor dat de prijzen uiterst concurrentieel blijven. Ik veronderstel dat Action het aantal vestigingen in België geleidelijk aan gaat opdrijven totdat het in elke Belgische provincie enkele winkels heeft.
|