Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th May 2015, 14:25
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Belgian Pride

Net zoals C*ntha vind ik het onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen in België zijn die geen homoseksuele mensen in hun buurt willen hebben en ze nergens willen tolereren. België is een vrij land met erg veel diversiteit. Iedereen is anders en iedereen kan zijn eigen leven leiden. Dit was ooit anders en dit moeten we zeker in ons achterhoofd houden, maar kijken naar de toekomst is minstens zo belangrijk.
Dat er in sommige landen nog steeds de doodstraf wordt uitgevoerd bij mensen die uit te kast komen of betrapt worden, vind ik erg. Langs de andere kant kan ik dit ook begrijpen. In België zijn de meeste mensen ruimdenkend, maar dit is zeker niet het geval in elk ander land (verre van zelfs). Alles hangt af van het denkpatroon van de mensen. Wat vinden mensen normaal? Wat vinden mensen abnormaal? Wat kan? Wat kan niet? Het is onmogelijk om iedereen te overtuigen dat iedereen anders is en gerespecteerd moet worden voor wie hij/zij is. We kunnen wel ons best doen, maar meer niet. Ik ben in ieder geval al blij dat er steeds meer mensen zijn die homoseksuele mensen aanvaarden.
Met citaat antwoorden