17th May 2015, 15:17
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk zelf niet dat het gebrek aan vers eten noodzakelijk een grote oorzaak is. Geblikt en ingevroren voedsel is in vele gevallen bijlange niet zo slecht als de mythe doet geloven. Ingevroren groenten zijn soms zelfs gezonder dan verse groenten.
Ik vermoed dat de oorzaak eerder ligt bij de eetgewoontes in zijn geheel, met name de variatie in maaltijden en al de etenswaren die tussendoor worden binnengewerkt.
Ik denk dat we als maatschappij zwaarlijvigheid min of meer zijn gaan goedpraten. Veel bekendheden (voornamelijk in de VS maar ook bij ons, bijvoorbeeld Goedele Liekens) kiezen dikwijls partij voor zwaarlijvige mensen.
Vaak uit dit zich gewoon door de mensen een gevoel van zelfwaarde te geven, wat geheel terecht is, maar bijgevolg wordt het als not done beschouwd om nog maar te wijzen op de problematiek van zwaarlijvigheid. Dan ga je immers deze mensen hun gevoel van zelfwaarde weer teniet doen.
Het is een problematiek die veeleer stilgezwegen wordt en waardoor men het gevaar ervan gaat ondermijnen.
|