Enkele post bekijken
Oud 17th May 2015, 10:08
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User

Typisch Belgisch?

Het is inderdaad zo dat er meer en meer zwaarlijvigheid in België ontstaat. De vraag is; hoe lossen we dat op?

Onlangs heb ik op het nieuws gehoord dat Belgen ergens vrij hoog zitten in de top van landen die niet vers eten. Dat ligt niet altijd aan zin of tijd, maar wel vaak aan de prijs. Maak zelf maar eens de vergelijking: verse snijboontjes of boontjes uit blik? Wat is het goedkoopste?

Ik denk ook dat het feit dat we meer kiezen voor kant-en-klaar er mede voor zorgt dat er meer overgewicht is in België. Het wordt vaak vergeten, maar in zulke kant-en-klare maaltijden of potjes zitten er toch altijd wat extra stoffen die niet altijd goed zijn.

Daarom vind ik het van groot belang groenten en fruit van eigen bodem te promoten. Misschien is het ook een goed idee om een campagne te beginnen. Verse voeding eten en af en toe al eens wat bewegen is investeren in je eigen gezondheid en toekomst.

Beginnen doe je best met kleine dingen: neem eens de trap in plaats van de roltrap, heb je dat koekje echt nodig?, ga eens met de fiets naar de winkel of probeer eens iets nieuws klaar te maken... Voor je het weet ben je op weg naar een gezonde levensstijl.
Met citaat antwoorden