16th May 2015, 19:29
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het helemaal niet eens over wat Schauvliege voorstelt over het betalen van een hogere prijs indien je een hoger waterverbruik hebt. Om mensen aan te rekenen voor water omdat ze meer gebruiken, vind ik belachelijk. Eigenlijk betalen grote watergebruikers al meer. Zij moeten namelijk al meer liters water betalen, al is dit aan dezelfde prijs per liter dan een andere verbruiker.
Ik vraag me af hoe de watermaatschappij de grote gebruikers van de kleine gaat onderscheiden. Gaat men het verbruik per persoon berekenen of enkel per klant (en dus per gezin)? Want zeg nu zelf, de watermaatschappij weet niet altijd hoeveel mensen er per woning wonen zodat ze het verbruik per persoon kunnen uitrekenen. Stel er komt iemand logeren gedurende een aantal weken, gaat je rekening omhooggaan omdat ze denken dat je meer verbruikt of juist niet omdat ze weten dat er een extra persoon aanwezig is? Ik denk eerder de eerste optie. En dan is het nog maar de vraag wat de waterprijzen worden voor hotels, zwembaden en dergelijke.
Wat betreft de gelijkaardige prijzen bij verschillende bedrijven vind ik ook eerder een ideaalbeeld. Ik begrijp dan ook dat dit niet mogelijk is zoals Marc Buysse in het artikel uitlegt.
|