Enkele post bekijken
Oud 16th May 2015, 16:10
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Geef daklozen een dak

Net zoals S*m vind ik dit een goed initiatief, al heb ik serieuze bedenkingen bij de haalbaarheid ervan. In het artikel staat dat dit initiatief reeds succesvol is in Amerika. Iedereen weet dat de mentaliteit van Amerikanen anders is dan de mentaliteit van Europeanen. Amerikanen staan opener tegenover nieuwe initiatieven en zijn meer empathisch tegenover de medemens dan de Europeanen.
Mensen raken niet zomaar dakloos, er is altijd een reden (of meerdere redenen) geweest waarom ze op straat terecht kwamen. Sommige mensen verloren hun werk, gingen het verkeerde pad op, kwamen in een echtscheiding terecht, komen uit een kansarm gezin ... . Iedereen draagt een ander verhaal met zich mee. Het is goed dat deze mensen een tweede kans kunnen krijgen door hen een dak boven het hoofd te geven, maar ik vind dat men daarbuiten zeker nog moeten nagaan waarom deze mensen op straat terecht kwamen om hen op die manier beter te begeleiden. Zonder begeleiding is de kans echter zeer groot dat het weer mis zal gaan bij een deel van deze personen. Wat ik mij dan ook afvraag, is wie de kosten zal betalen. Allemaal mooi en wel, maar de huisvesting en de voorzieningen voor deze mensen zijn niet gratis. Iemand zal deze kosten moeten betalen. Ik vind dat men daar ook duidelijkheid over moet scheppen, want ik denk niet dat er iemand is dat staat te springen om meer belastingen te betalen voor het huisvesten van daklozen.
Met citaat antwoorden