Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th May 2015, 21:09
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
Toen ik het artikel las, verschoot ik van de grote aantallen. Ik wist dat er een heleboel werklozen waren maar niet dat één op de acht Belgische gezinnen volledig werkloos is. Als je gaat zoeken naar een achterliggende reden denk ik dat je vooral moet kijken naar een migratieachtergrond, langdurige ziekten en de motivatie van het werk zoeken. Ik denk dat we dit probleem als maatschappij moeten gaan aanpakken en de exacte redenen per gezin moeten gaan zoeken zodat we hier beter op kunnen inspelen.

Net al R*my vind ik het logisch dat huishoudwerkloosheid samenhangt met armoede. We leven dan ook in een maatschappij waarbij je amper rond komt als je maar één kostverdiener hebt in het gezien. Steeds meer moeten beide ouders werken om te kunnen voorzien voor hun gezin. Als er dan niemand in het gezien werk heeft en zelfs als beide ouders kunnen gaan stempelen, ga je natuurlijk niet veel geld over hebben op het einde van de maand. Zo belanden deze gezinnen in de armoede. Wat betreft eventuele kinderen, zij hebben een grote kans om ook in de armoede te belanden. Armoede is namelijk een vicieuze cirkel waar je moeilijk uit raakt.
Met citaat antwoorden