Enkele post bekijken
Oud 15th May 2015, 00:35
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User

Ik vermoed dat cyberpesters voornamelijk een duidelijk onderscheid maken tussen pesten en plagen wanneer deze verkondigen de goedkeuring van de maatschappij te hebben. Datzelfde onderscheid is eveneens te maken bij traditioneel pesten, al is het minder evident om daar een daadwerkelijke grens bij aan te geven.

Sociaal contact via het internet verloopt volgens volledig andere normen dan traditioneel contact. Mensen zijn sneller geneigd verbaal agressiever te zijn en ook aanvallender, wat niet noodzakelijk afgekeurd wordt op het internet. Mensen die niet gewend zijn aan deze vorm van communicatie, zullen zich heel erg snel geviseerd voelen. Dit mag niet steeds gehanteerd worden als een excuus voor de wanpraktijken van cyberpesters, maar het is toch wel een min of meer belangrijke nuancering.

Ik zie wel vaker mensen op het internet moord en brand schreeuwen omdat ze zich identificeren als een slachtoffer van cyberpesten. Regelmatig merk je dat ze simpelweg niet gehard zijn tegen de meer directe aanpak van communicatie dat gehanteerd wordt door het internet.

Pesten en plagen blijft een wereld van verschil, ik heb de indruk dat het artikel de twee onder één noemer plaatst.
Met citaat antwoorden