Enkele post bekijken
Oud 14th May 2015, 18:32
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User

Het probleem dat gezonde voeding duurder is als kant-en-klaarmaaltijden is al meermaals vastgesteld. Ik begrijp niet dat deze groeilanden niet de strijd aan gaan tegen de ongezonde levensstijl van zijn inwoners. De gevaren van ongezonde voeding zijn de laatste jaren zeer goed in kaart gebracht. Alle landen zouden moeten reageren zoals Mexico. Mexico heeft sinds vorig jaar een belasting geheven op suikerrijke dranken en calorierijke producten.

Ik vind het zeer goed dat Mexico belasting heeft geheven op ongezonde producten, maar we moeten dit probleem nog ruimer aanpakken. We mogen het probleem niet enkel op financieel vlak benaderen (de producten duurder maken). Dat heeft volgens mij maar op een klein deel van de bevolking een effect. De prijs van sigaretten is de laatste jaren ook fors gestegen en het aantal rokers nauwelijks gedaald. We moeten de mensen bewust laten worden van de gevaren van ongezonde voeding door campagnes te voeren, door op het etiket te plaatsen, door infomomenten te organiseren, door reclame, media, school … Wanneer er zoveel nadruk wordt gelegd op gezonde voeding zullen de mensen er niet meer omheen kunnen. Er is echter wel één nadeel aan verbonden. Wanneer je mensen constant confronteert met gezonden voeding en de ongezonde voeding in een slecht daglicht plaats kan dit ook een tegengesteld of negatief gevolg met zich meebrengen. Bv. een eetstoornis
Met citaat antwoorden