Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th May 2015, 10:31
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Nu ook met de kaart betalen op de trein

Iedereen moet met zijn tijd meegaan, ook de NMBS. Toch twijfel ik eraan of dit wel het ideale moment is om veranderingen door te voeren. De reactie van Z*ë begrijp ik wel, maar ik maak mij vooral zorgen om het kostenplaatje. De NMBS maakt regelmatig verlies en toch investeren ze 15 miljoen voor vernieuwingen. Is dat financieel voor hen wel haalbaar? Wat gebeurt er met de 'oude' methoden? Worden tickets hierdoor duurder? Er worden verschillende treinen geschrapt omdat het te duur is, maar ineens 15 miljoen euro uit de mouw schudden kan wel. Waar komt dat geld dan vandaan?
Voor de reizigers kan dit inderdaad makkelijker zijn, maar voor mij persoonlijk maakt het weinig verschil. Ik koop altijd een dag op voorhand mijn ticket en vertrek altijd tijdig waardoor ik tijd genoeg heb om op tijd bij het station te geraken. Voor mensen met een drukke agenda kan dit uiteraard wel een grote verandering zijn en veel betekenen voor hun gemak. Het feit dat het discussies makkelijk kan oplossen, zorgt ook voor meer gemak en minder conflicten tussen reizigers en personeel. Er zijn veel voordelen, maar het financiële plaatje is toch iets waarover ik mij zorgen maak.
Met citaat antwoorden