Enkele post bekijken
Oud 12th May 2015, 12:44
Z*ë.Crols Z*ë.Crols is offline
Registered User

Gevangenen met psychische stoornissen verwaarloosd in Amerikaanse gevangenissen

Net zoals Joppe vind ik ook dat deze manier van omgaan met gevangen weinig bijdraagt tot de eventuele re-integratie in de maatschappij van deze gedetineerden. De oorzaak van dit probleem leggen bij het tekort aan publieke psychiatrische instellingen vind ik ook fout. Omdat daar geen plaatsen meer vrij zijn, wil dat niet zeggen dat cipiers in gewone gevangenissen het recht hebben om gevangenen met mentale problemen te pijnigen. Dit geldt uiteraard ook voor gewone gevangenen, maar bij hen liggen de redenen tot storend gedrag minder moeilijk dan bij mensen met een psychische stoornis.

Ik kan begrijpen dat cipiers zich graag veilig voelen in een benauwende omgeving zoals een gevangenis met allerlei criminelen. Dat wilt echter niet zeggen dat ze zomaar naar hulpmiddelen moeten grijpen als een pepperspray. Die middelen zijn voor noodsituaties en dienen naar mijn mening niet gebruikt te worden om gevangenen koest te houden in hun cel. Daar ontstaat volgens mij meer amok door dan dat het rust en kalmte brengt in de gevangenis. Dat iedere gevangene iets mispeutert heeft keur ik uiteraard niet goed, maar ik vind wel dat mensen met psychische problemen recht hebben op een gepaste behandeling.
Met citaat antwoorden