Enkele post bekijken
  #2  
Oud 12th May 2015, 07:43
e*ise.vandenabeel e*ise.vandenabeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Schilde
Posts: 98
Wanneer politici met een zinvol initiatief komt aanhollen, botsen ze telkens weer tegen hetzelfde probleem: geld. Dat is begrijpelijk, aangezien we met grote begrotingstekorten kampen, maar het is jammer: dergelijke initiatieven zijn nodig in ons land. Meer dan één op tien mensen in Vlaanderen leeft met een armoederisico, wat blijkt uit cijfers van de Vlaamse Armoedebestrijding (1). Wat zij zeggen, klopt in mijn ogen: het toelaten van armoede is een schending van de mensenrechten. Dat is een feit: iedere mens heeft recht op een volwaardig leven. Maar is het wel haalbaar om armoede volledig uit ons land, uit de wereld te bannen? Ik denk dat we daar allemaal het antwoord op weten. Het is eerder een utopie. Maar het wil niet zeggen dat we niet ons uiterste best moeten doen om zoveel mogelijk mensen uit het milieu te halen. Daarom vind ik het een mooi initiatief dat de politici er iets willen aan doen. Wel valt het op dat ze vaag blijven: 'armoede is meer dan 1-euro maaltijden'. Dat klopt, waar wat houdt het volgens jullie nog meer in? Wat gaan jullie concreet proberen verwezenlijken?

(1) http://www4wvg.vlaanderen.be/wvg/ar...as/Default.aspx
Met citaat antwoorden