Enkele post bekijken
  #1  
Oud 11th May 2015, 09:51
M*axim.VanRillaer's Avatar
M*axim.VanRillaer M*axim.VanRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 81
‘Onze piloten zijn werkloos en toch kiest Brussels Airlines voor Duitsers’

Brussels Airlines krijgt kritiek van luchtvaartschool BAFA omdat het 20 Duitse piloten aanwerft. De luchtvaartmaatschappij doet dat omdat ze hier naar eigen zeggen geen geschikte krachten vindt. ‘Onzin’, zegt Marc Kegelaers van BAFA. ‘Een tiental jonge werkloze Belgische piloten smeekt om werk.’

De 20 piloten komen van moedermaatschappij Lufthansa en worden ingezet om te vliegen met de Airbus. Een toestel waarvan Brussels Airlines er recent nog twee extra in dienst nam, maar op de Belgische markt zijn er blijkbaar onvoldoende piloten die een attest hebben om ermee te mogen vliegen. Een pilotenbrevet op zich volstaat namelijk niet, voor elke type toestel moet je ook een extra cursus volgen. ‘We hebben hier gezocht, maar we hebben er maar een paar gevonden die dat attest hebben’, zegt woordvoerder Geert Sciot. ‘Daarom dat we nu Duitse piloten nemen die het wel kunnen.’

Marc Kegelaers van BAFA bevestigt dat er niet onmiddellijk Airbus-piloten beschikbaar zijn in ons land. ‘Maar binnen dit en twee maand kan dat wel het geval zijn’, zegt hij. ‘Die extra opleiding neemt maar een achttal weken in beslag.’

bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150510_01673983
datum: 11 mei 2015 om 03:00


mening

De kritiek die Marc Kegelaers geeft op Brussels Airlines vind ik niet gegrond genoeg. Het is volgens mij logisch dat Brussels Airlines ergens anders piloten zal gaan zoeken als er hier pas Airbus-piloten beschikbaar zijn in 2 maanden. En zelfs als ze zouden gewacht hebben, was het nog niet eens zeker hoeveel piloten er hier zouden slagen voor die extra opleiding. Als Brussels Airlines ergens anders onmiddellijk geschikte en desnoods meteen ook meer ervaren piloten kan vinden, dan is het logisch dat ze die daar ook vandaan halen. Natuurlijk kunnen er ook andere factoren een rol spelen, zoals bijvoorbeeld loon, maar aangezien daar niets over gezegd wordt in het artikel, ga ik er ook niet vanuit dat dit het geval is. Anders zou Marc Kegelaers daar wel kritiek op hebben gegeven.
Met citaat antwoorden