Enkele post bekijken
  #3  
Oud 9th May 2015, 20:11
Z*ë.Crols Z*ë.Crols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 90
NMBS vraagt treinbegeleiders terug te keren uit pensioen

Enerzijds vind ik het een goede zet van NMBS om enkele ex-treinbegeleiders terug in dienst te nemen. Sommige mensen die op pensioen gaan, vallen namelijk in een zogenaamd 'zwart gat'. Ze vullen hun vrije tijd dan in met fietstochtjes, familiebezoekjes, etc., maar hebben vaak het gevoel dat ze iets missen. Ik kan me inbeelden dat het voor deze mensen enorm leuk is om terug te keren naar hun geliefde treinen om mensen te begeleiden bij hun treinrit.

Anderzijds kan ik me ook inbeelden dat er mensen zijn die schoon genoeg hebben van hun voorbije carrière en blij zijn dat ze nu 'rustigere' jaren tegemoet gaan. Uiteraard hebben deze mensen het recht om het aanbod van NMBS af te slaan en de job over te laten aan ex-treinbegeleiders die hun oude job wel weer willen opnemen.

Ik denk dat NMBS er goed aan doet om ervaren mensen op te roepen aangezien ze met een tekort aan treinbegeleiders gaan zitten, maar op lange termijn lijkt het me beter om te investeren in een jonge garde treinbegeleiders die de selectieprocedure wel doorstaan.
Met citaat antwoorden