Enkele post bekijken
  #2  
Oud 9th May 2015, 14:28
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 88
Bij dit artikel heb ik zo mijn vragen. Eerst en vooral wil ik wel eens weten welke gepensioneerden ze gaan oproepen? Zijn dat mensen van in de vijftig jaar of zijn dit mensen van boven de 65 jaar? Mensen van in de vijftig jaar kunnen we gemakkelijk oproepen. Mensen boven de 65 jaar vind ik niet dat je kan oproepen. Zij hebben inmiddels al (minstens en hopelijk) 40 werkjaren achter de rug. Dit houdt niet weg dat ze het niet mogen vragen, want ik kan me inbeelden dat sommige gepensioneerden het nog steeds zien zitten om een aantal ritten te doen, uit vrije wil. Hoe komt het dat iedereen op dezelfde moment verlof / compensatiedagen kan nemen, dat is toch absurd? Ook bij de NMBS vind ik dat ze mensen verlof mogen geven, maar ze moeten zien dat er genoeg werknemers zijn om de controles uit te voeren. Als laatste puntje vind ik het onnodig dat ze gepensioneerden gaan oproepen. Er zijn genoeg werklozen, werkzoekenden in ons land. We kunnen hen best een verkorte opleiding geven, zodat zij deze controles kunnen doen op de treinen. Op deze manier kunnen we de werklozen, een tijdelijk werk geven.
Met citaat antwoorden