8th May 2015, 11:02
|
Registered User
|
|
|
|
Langer slapen verlaagt risico op diabetes type 2
Een goed slaapritme vinden is iets waar veel mensen moeite mee hebben. Mensen die in ploegen moeten werken, jongeren, feestgangers, mensen met fysieke en/of mentale stoornissen ... hebben het hier extra moeilijk mee. Toch is het belangrijk om een goed slaapritme te vinden. Je mag niet te veel, maar ook niet te weinig slapen. Mensen die hier moeite mee hebben kunnen advies vragen aan een arts, maar niet iedereen doet dat omdat ze er het probleem niet van inzien. zoals A*s al aangaf is het niet erg dat je eens een nachtje door moet doen (voor uiteenlopende redenen), maar het is daarbij wel belangrijk dat je de dag erna uitslaapt zodat je lichaam voldoende kan rusten.
Dit artikel legt de link tussen het al dan niet voldoende slapen met het risico op diabetes type 2. We leven in een samenleving waarin veel mensen lijden aan deze aandoening. Er zullen sowieso mensen zijn die denken 'bij mij gebeurt dit nooit', maar dat is een verkeerde manier van redeneren. Alles kan gebeuren. Daarom vind ik het wel belangrijk dat diegenen die hun slaappatroon kunnen veranderen (in de positieve zin van regelmatiger en eventueel meer slapen), dit ook moeten doen. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar ik hoop dat de gezondheid toch nog steeds belangrijk is voor de mensen.
|