7th May 2015, 11:23
|
Registered User
|
|
|
|
België heeft tegen 2030 meeste vrouwen met overgewicht in Europa
Net zoals Lore vind ik dat er iets gedaan moet worden tegen de verdikking van de mensen. Waarom worden mensen steeds dikker? Waarom kiezen mensen voor ongezonde voeding? Wat kan er gedaan worden om deze gewoonten te veranderen? Er zijn reeds enkele voorstellen gepasseerd, maar er is nog niets concreet uitgevoerd. De extra taks op ongezonde voeding bijvoorbeeld, dat vind ik een goed idee. De financiële put wordt hierdoor gedeeltelijk gevuld en mensen zullen meer kiezen voor gezonde voeding (als de gezonde voeding duidelijk goedkoper wordt dan de ongezonde voeding). Dokters zouden patiënten kunnen verplichten om op dieet te gaan en zich aan te sluiten bij een sportvereniging. Kinderen en jongeren moeten zo snel mogelijk voorgelicht zijn over deze problemen. Dikke kinderen worden vaak dikke volwassenen. We zijn op weg naar een samenleving waarin nagenoeg iedereen lijdt aan overgewicht, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wat betekent de gezondheid nog voor ons? Is het genieten van ongezond voedsel zoveel belangrijker dan onze gezondheid? Volgens mij heeft alles ook veel te maken met de reclame. Mensen laten zich vaak verleiden door reclame en in elke reclameblok zie je makkelijk vijf keer een spotje rond snoepgoed, vettig eten en frisdrank. Het zou misschien een idee zijn om reclame voor ongezonde voeding duurder te maken. De cijfers zijn schrijnend en er moet dringend iets aan gebeuren.
|