Enkele post bekijken
  #2  
Oud 7th May 2015, 11:11
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Ziekenhuis gestraft als jonge moeder te lang blijft

Net zoals T*ïssa lijkt mij deze beslissing vreemd. Moeders blijven voor een reden in het ziekenhuis. Er is geen enkele moeder dat het fijn vindt om een dag te lang in een ziekenhuis te verblijven. Als de gynaecoloog zegt dat de vrouw en/of het kind nog een dag langer moet blijven, dan is daar wel een reden voor. Volgens mij is dit het zoveelste plan van de regering om te besparen. De regering zoekt uitvluchten om de financiële put te dichten. Langs de ene kans begrijp ik dat, maar langs de andere kant moet de regering ook rekening houden met zijn eigen uitgaven. België heeft wel geld om andere landen te steunen, maar voor de eigen bevolking is nagenoeg geen budget voor handen. De eigen bevolking moet zijn plan maar trekken en moet steeds meer inleveren. Het zou mij niet verbazen als België binnen enkele jaren in dezelfde situatie terecht zou komen als Spanje en Griekenland.
Dat de regering wil besparen begrijp ik, maar ze moeten beter en kritischer nadenken over 'waar' ze dit doen. Dit voorstel vind ik persoonlijk muggenzifterij.
Met citaat antwoorden