Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th May 2015, 13:30
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westmalle
Posts: 85
Ik vind het (als leerkracht techniek) natuurlijk zeer goed dat ze dit project werkelijkheid gaan maken. Want in de tweede en derde graad zijn er wel richtingen die specifiek gericht zijn op techniek (Techniek Wetenschappen, Industriële Wetenschappen, Wetenschappen wiskunde ...), maar de leerlingen die hiervoor kiezen hebben meestal geen idee wat ze hier gaan krijgen. Daarom vind ik het een goed idee dat ze in de eerste graad een 'vooropleiding' gaan geven voor deze leerlingen.
En ik vind het ook goed dat leerlingen uit een Latijn, uit een moderne/humane meer techniek gaan krijgen zodat ze misschien gebeten worden door techniek en een sterke richting gaan volgen waar veel techniek in voorkomt. Want men ging er lang vanuit (misschien nog) dat Latijn dé hoogste/moeilijkste richting is wat je kan volgen, maar daar komt nu dus verandering in. Leerlingen die in een Latijnse zitten en goede punten halen, maar eigenlijk Latijn niet leuk vinden, zouden wel eens gebeten kunnen worden door techniek. Deze leerlingen zitten dan eigenlijk in totaal de verkeerde richting en konden vroeger geen kant op en dat gaat nu wel mogelijk zijn. Daarom vind ik het idee om een opleiding STEM op te richten juist zo een mooi initiatief.
Met citaat antwoorden