Enkele post bekijken
Oud 29th April 2015, 15:03
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Reanimeren moet verplichte schoolkost zijn

Zoals B*b al aanhaalde zou het goed zijn voor de maatschappij als iedereen lessen EHBO achter de rug zou hebben. Toch twijfel ik aan de haalbaarheid daarvan. Zoals in het artikel staat integreren weinig scholen lessen rond EHBO omdat het schooljaar reeds volgepland staat en het er gewoonweg niet meer bij kan. Een oplossing zou kunnen zijn dat deze lessen aangeboden zouden worden op woensdagnamiddag of onder de middagspeeltijden. Dan is nog maar de vraag welke leerlingen bereid zijn om hun woensdagnamiddag of middagspeeltijd op te geven voor lessen EHBO.
Als het gaat om lessen EHBO denken mensen spontaan aan leerkrachten Biologie en LO. Doordat EHBO geďntegreerd is in de lerarenopleiding en er cursussen EHBO bestaan voor leerkrachten denk ik dat elke leerkracht na verloop van tijd in staat is om deze lessen te geven.
Over de praktische regeling van het verplicht integreren van EHBO in secundaire scholen moet zeker nog eens nagedacht worden. Als er een waterdicht plan op de tafel komt dat voor iedereen haalbaar is, ben ik akkoord met het voorstel.
Met citaat antwoorden