Enkele post bekijken
Oud 23rd April 2015, 12:49
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Wat als je geen woonlening krijgt?

Net zoals N*ck vind ik het een verkeerde instelling om eerst iets te kopen en daarna pas te gaan kijken of je het al dan niet kan betalen. Als ik iets koop zorg ik er eerst voor dat ik genoeg geld heb en koop ik het daarna pas. Natuurlijk is het moeilijk om een huis te kopen, aangezien een huis duur is. Toch denk ik dat als je in de studententijd studentenjobs deed en een groot deel van dat geld spaarde, je al een mooi begin hebt. Ouders willen ook altijd het beste voor hun kinderen, dus ouders zullen sowieso ook proberen om hun kinderen financieel te steunen. Lukt het alsnog niet om een huis te kopen, kan je eerst naar verschillende kredietmakelaars gaan om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Pas als je weet hoeveel je zou kunnen lenen kan je pas overgaan naar het zoeken van een huis. Je kan klein beginnen en doorheen de jaren blijven sparen. Daarna kan je het kleine huis verkopen en een groter en/of mooier huis kopen. Een eerste huis hoeft niet spectaculair te zijn, het belangrijkste is dat je een dak boven je hoofd hebt en dat het huis qua bouw in orde is.
Met citaat antwoorden