23rd April 2015, 11:12
|
Registered User
|
|
|
|
In eerste instantie vind ik het niet een slecht idee dat er zo'n cursus is opgestart. Ik stel me echter wel vraag bij de efficiëntie van de cursus. Kan deze ook vragen beantwoorden waarmee de vrijwilligers zitten? Kan dit mensen raad geven? In het artikel wordt gezegd dat dit niet de klassieke hulpverlening vervangt maar wel een eerste stap kan zijn. Ik vind dat deze cursus dan net omgekeerd in gebruik zou moeten genomen worden. Mensen met zelfmoordgedachten zouden eerst in therapie moeten gaan bij die klassieke hulpverleners en dan kunnen zij eventueel overschakelen naar deze cursus.
In vind het steeds ook belangrijk om eerst na te denken waarom mensen zoveel zelfmoord plegen. Is dit wegens financiële problemen zoals J*ll zei of zijn er ook anderen. Ik denk dat daar ook goed moet worden over nagedacht. Als je gaat kijken naar de media, daar worden soms veel details getoond of gezegd over zelfmoordpogingen en effectieve zelfmoorden. Mensen kunnen hieruit 'inspiratie' halen en dat is naar mijn mening niet de bedoeling. Misschien moet daar ook eens over nagedacht worden om minder informatie over zelfmoord via de media te delen.
|