23rd April 2015, 00:13
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met E*elyne. Waarom zouden elektronische fietsen wel een nummerplaat moeten hebben en bijvoorbeeld wielrenners niet? Wielrenners rijden vaak sneller dan elektronische fietsen. Deze behalen makkelijk dezelfde snelheid en ongevallen gebeuren even snel. Wanneer men een nummerplaat voor elektronische fietsen verplicht, omdat deze 25km/uur rijden, zou men dit ook moeten doen bij mensen die zo snel fietsen. Het spreekt voor zich dat dit onmogelijk is. Men kan niet bij elke persoon de fietssnelheid meten.
Een nummerplaat lijkt me sowieso onnuttig. Waarvoor zou deze nummerplaat net dienen? Fietsers worden niet toegelaten op de baan, fietsen worden gegraveerd om diefstal te voorkomen ... Ik ben het dus niet eens met het laatste punt van E*elyne. Fietsen krijgen een nummer. Dit nummer wordt gegraveerd in de fiets en dit nummer wordt ook geplaatst op het verkoopbewijs. Zo kan je jouw fiets altijd terugkrijgen als deze wordt teruggevonden.
Ik kan me geen nuttige reden/voordeel bedenken van een nummerplaat voor een elektronische fiets. Conclusie: Geen nummerplaten voor de elektronische fietsen!
|