21st April 2015, 19:12
|
Registered User
|
|
|
|
Zoals Gitte reeds aanhaalde, zullen er onwaarheden verschijnen op de site. Eigenlijk begrijp ik niet waarom Van Dale deze nieuwe vorm van woordenboek wil uitbreiden, of zelfs uitbrengen. In mijn ogen krimpen ze zo hun geloofwaardigheid in. Van Dale staat bekend als een goede referentie om na te gaan of een schrijfwijze, een vertaling... al dan niet klopt. Het systeem bevat niet-gecontroleerde gegevens. Hopelijk kunnen leerlingen het onderscheid maken tussen de officiële en officieuze site. Het is mogelijk dat niet alleen leerlingen, maar ook jongeren of volwassenen, niet kritisch genoeg kijken naar hun bron. Maakt het woord deel uit van onze officiële spelling of is het woord door een onbekend iemand op de site gezet? Als toekomstige leerkracht Nederlands ben ik zeker niet tegen het concept van 'spelen met woorden'. Denk maar aan de nieuwgevormde maar niet in de woordenboek opgenomen woordenschat uit bijvoorbeeld poëzie. Het is vaak mooi om te lezen hoe dichters met woorden omspringen. Toch vind ik dat deze zelfgemaakte woorden niet thuishoren op een site zoals Van Dale, maar eerder op een forum of dergelijke.
|