21st April 2015, 12:03
|
Registered User
|
|
|
|
Reactie
Ik ga akkoord met mediawijsheid opnemen op school en zelfs in de eindtermen. Wat er juist zal gedaan worden met kleuters weet ik niet, maar vanaf de lagere school mag het vast en zeker onderwezen worden. De leerlingen in het lager onderwijs leren al met tablets of laptops werken, dus waarom zou je hen hier niet verder in onderwijzen? De kinderen kunnen sneller en sneller om met deze media. Het informeren zal vooral prioriteit zijn, want ik zie niet meteen veranderingen in het privacybeleid van bijvoorbeeld Facebook. 'Niemand' leest de privacyovereenkomsten wanneer je je aanmeldt, maar in principe ben je wel akkoord gegaan, dus wanneer je gegevens door bijvoorbeeld Facebook doorgegeven worden is dat ergens je eigen schuld, of dat is het toch volgens de wetgeving. Ik begrijp wel dat wij zelf willen kiezen wat we delen en wat niet. Dat zo ideaal zijn, maar of dat gaat lukken, daar vrees ik voor. Ik denk dat het er op neer komt dat dergelijke bedrijven zeggen dat wanneer je mee wilt doen, dat je hun overeenkomsten zal moeten accepteren, anders moet je er van weg blijven.
|